Korkeakouluopiskelijoiden hyötysovellusta tuottava Tuudo ja elämän suurissa valinnoissa mukana oleva Oikotie opiskelijoiden työllistymistä edistävään yhteistyöhön


Vuodesta 2017 alkaen opiskelijoiden hyötysovellus Tuudoon toteutettiin ainutlaatuinen, opiskelijoille kohdennettu rekrytointikanava. Ainutlaatuisuuden salaisuus piilee palveluvalikoimassa. Työnantajat saattavat luulla Tuudoa ”pelkäksi” rekrykanavaksi, mutta todellisuudessa Tuudo on paljon enemmän. Opintoarkea helpottava sovellus on monipuolinen työkalupakki yli 130 000 opiskelijalle kuukaudessa itse opiskeluun kuin nopeaan ja helppoon työllistymiseen – sekä opintojen aikana että niiden jälkeen.

Ainutlaatuisen äärelle palattiin tammikuussa 2021 Tuudon ensimmäisillä sovelluksessa järjestettävillä rekrytointimessuilla. Kaksi viikkoa kestäneessä tapahtumassa opiskelijat selasivat avoimia työpaikkoja ja työnantajaprofiileja lähes puoli miljoonaa kertaa. Tammikuun 2022 messut tulevat olemaan vielä isommat.

“Tuudon tavoittavuuden ansiosta pystymme tarjoamaan vastuullisille työnantajille huomattavaa lisäarvoa. On hienoa aloittaa yhteistyö Oikotien kanssa, joka on kasvattanut Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta valtakunnallisen huippubrändin”, Tuudo Oy:n liiketoimintajohtaja Ville Mustalahti toteaa.

Vastuullinen kesäduuni on Suomen suurin vastuullisuus- ja työnantajakuvakampanja, jossa on mukana yli 500 työnantajaa. “Vastuullisille työnantajille korkeakouluopiskelijat ovat tärkeä kohderyhmä, joten yhteistyö Tuudon kanssa syntyi hyvin luontevasti”, kertoo Vastuullinen kesäduuni -kampanjan projektijohtaja Päivi Salminen-Kultanen. 

Oikotie, Vastuullinen kesäduuni -kampanja sekä Tuudo toteuttavat Tuudo-sovelluksen tammikuun 2022 rekrymessut yhdessä. Messuista tulee korkeakoulutettavien suurimmat rekrytointimessut Suomessa, sillä ne tavoittavat opiskelijat 25 korkeakoulussa. Messujen teema on kesätyö, ja avoimia työpaikkoja tarjoavat työnantajat voivat halutessaan myös järjestää pikahaastatteluja, vastailla chatissa opiskelijoiden kysymyksiin tai pitää webinaaripuheenvuoron tapahtuman aikana.

Lisätietoja:

Ville Mustalahti, liiketoimintajohtaja, Tuudo Oy, 050 331 3295
Päivi Salminen-Kultanen, Head of Employer Branding, Oikotie Jobs, 040 727 9717  

Tuudo-sovellus kokoaa kaikki tärkeimmät opiskeluarjessa tarvittavat palvelut yhteen. Henkilökohtainen lukujärjestys, opintosuoritukset, ajankohtaiset tiedotteet, kartat sekä monet muut digitaaliset palvelut kirjastokortista ja opiskelijatunnisteesta lähtien ovat opiskelijoiden saatavilla yhdessä ja samassa sovelluksessa jo 25 korkeakoulussa Suomessa. Jo yli 100 000 opiskelijaa kuukausittain luottaa Tuudoon opiskeluarkensa apurina. Samaan tapaan Tuudo on vakuuttanut jo sadat työnantajat rekrykanavansa tehokkuudesta ja työnantajabrändityön tärkeydestä. 
Vastuullinen kesäduuni on Oikotie Työpaikkojen luotsaama kampanja , joka haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. Vastuullinen kesäduuni 2021 -kampanjan pääyhteistyökumppaneina toimii S-ryhmä, Elinkeinoelämän keskusliitto, T-Media Oy ja Talous ja Nuoret TAT. Kampanjassa on mukana jo lähes 550 suomalaista kesätyönantajaa. Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat hyvän kesätyön kuuteen periaatteeseen. Tämä takaa hyvän kesätyökokemuksen niin työntekijälle kuin työnantajallekin.

Artikkeli on julkaistu ensimmäisen kerran 15.6.2021. Alkuperäissisältöä on editoitu ajantasaiseksi 1.12.2021.